سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله گوشی

آیفون 13 و آیفون 13 مینی که در 14 سپتامبر معرفی شدند ، جدیدترین آیفون های پرچمدار اپل در قیمت مقرون به صرفه تر هستند و در کنار گران ترین آیفون 13 پرو و ??آیفون 13 پرو مکس به فروش می رسند. آیفون 13 و آیفون 13 مینی برای کسانی که نیازی به ویژگی های دوربین حرفه ای ندارند ایده آل است.

 

آیفون 13 مینی 5.4 اینچی جانشین آیفون 12 مینی است ، در حالی که آیفون 13 اینچی 6.1 اینچی جایگزین آیفون 12 است. هر دو مدل جدید آیفون 13 از نظر طراحی تقریباً مشابه مدلهای آیفون 12 هستند. لبه های مسطح ، محفظه آلومینیومی درجه هوافضا ، پشت شیشه ای و افزایش کمی در ضخامت (7.65 میلی متر). مدل های آیفون 13 در رنگ های صورتی ، آبی ، نیمه شب (مشکی) ، ستاره ای (نقره ای/طلایی) و (PRODUCT) قرمز موجود است.

 

هر دو مدل جدید دارای صفحه نمایش Super Retina XDR هستند که 28 درصد روشن تر هستند. آیفون 13 مینی دارای رزولوشن 2340x1080 با 476 پیکسل بر اینچ است ، در حالی که آیفون 13 دارای رزولوشن 2532x1170 با 460 پیکسل در اینچ است. هر دو آیفون دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت برای HDR هستند ، به همراه True Tone که دمای رنگ صفحه نمایش را با نور محیط مطابقت می دهد ، رنگ گسترده برای رنگ های غنی ، زنده و Haptic Touch برای بازخورد.

گوشی های آیفون 13 پرو.پرومکس

سیستم دوربین TrueDepth در جلو به روز شده و ناچ Face ID در حال حاضر کوچکتر است و فضای کلی کمتری را اشغال می کند. مانند مدل های سال گذشته ، آیفون 13 و 13 مینی دارای شیشه ای از جنس سرامیک شیلد است که با کریستال های نانو سرامیکی تزریق شده است تا از قطرات بهتر محافظت کند. IP68 دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و آیفون های جدید می توانند تا 6 دقیقه در آب 6 متری تا 30 دقیقه غوطه ور شوند.

 

تراشه ارتقا یافته A15 Bionic به آیفون های جدید قدرت می دهد. این پردازنده دارای 6 هسته پردازشی با 2 هسته عملکردی و 4 هسته بهره وری ، پردازنده گرافیکی 4 هسته ای (یک هسته GPU کمتر از مدل های پرو) و موتور عصبی 16 هسته ای است.

 

یک دوربین عقب مورب جدید با دو لنز با دوربینهای 12 مگاپیکسلی Wide و Ultra Wide وجود دارد. دوربین عریض دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است که به میزان 47 درصد بیشتر نور و تثبیت سنسور-شیفت را وارد می کند ، در حالی که دوربین فوق عریض دارای دیافراگم f/2.4 بهبود یافته برای عملکرد بهتر در نور کم است.قیمت گوشی های آیفون رو می توانید از اینجا پیدا کنید 

 

در کنار حالت استاندارد پرتره ، حالت شب ، زمان گذر و سایر قابلیت های عکاسی ، مدل های آیفون 13 حالت Cinematic Mode را به دست می آورند ، ویژگی ای که از فوکوس قفسه برای تغییر فوکوس از یک سوژه به موضوع دیگر استفاده می کند ، به طرز ماهرانه ای پس زمینه را تار می کند و فیلم ایجاد می کند. جلوه های عمق با کیفیت حالت سینمایی با Dolby HDR عکاسی می کند و عمق میدان و تاری را می توان با استفاده از برنامه دوربین آیفون تنظیم کرد. مدل های آیفون 13 همچنین از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کنند.

 

Smart HDR 4 حداکثر چهار نفر را در یک عکس تشخیص می دهد و کنتراست ، نور و رنگ پوست را برای هر یک بهینه می کند ، و Deep Fusion ، که از iPhone 12 منتقل می شود ، در صحنه های کم نور و کم نور فعال می شود تا بافت و جزئیات را نشان دهد.

گوشی های آیفون 13 پرو.پرومکس

سبک های عکاسی یک نوع فیلتر ارتقا یافته است که به صورت انتخابی بر روی یک تصویر اعمال می شود ، رنگ ها را خاموش می کند یا باعث افزایش وضوح تصویر می شود بدون اینکه بر رنگ پوست تأثیر بگذارد. گزینه های Vibrant ، Rich Contrast ، Warm و Cool به همراه تنظیمات Tone و Warmth برای سفارشی سازی و اصلاح وجود دارد.

 

آیفون 13 و 13 مینی اپل را می توان با سیستم تشخیص چهره Face ID باز کرد ، که با دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی کار می کند که از Smart HDR 4 ، Deep Fusion ، حالت شب ، حالت سینمایی ، عکس های سلفی در حالت شب و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

منبع