سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله گوشی

یکی از محصولاتی که در اواخر سال 2022 از طرف شیائومی معرفی شده است شیائومی ردمی نوت 12 می باشد که قرار است جای ردمی نوت 11 یا بگیرد. ما در این مقاله شاه توت قصد داریم مشخصات این مدل گوشی را مورد بررسی قرار دهیم و به سوالی همچون= ردمی نوت 12 آیا ارزش خرید دارد یا نه ، پاسخ خواهیم داد. ردمی نوت 12 به احتمال زیاد گوشی بعدی پرفروش شیائومی در ایران خواهد بود.

مشخصات ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 از یک بدنه پلاستیکی استفاده کرده است که از همین پلاستیک در بخش پنل پشتی هم استفاده شده است. طراحی گوشی متفاوت از نسلی قبلی است و انگار گوشی کمی ساده تر شده است. در بخش پنل پشتی ما شاهد استفاده دو دوربین در باکس مستطیلی شکل هستیم که زیر هم چیدمان شده‌اند و فلش ال ای دی و چراغ قوه هم در کنار این دوربین ها کار شده است. دکمه های پاور و ولوم صدا در یک سمت گوشی قرار دارد که حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ادغام شده است.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 12

در پایین گوشی هم جک 3.5 میلی و اسپیکر و پورت شارژ تایپ سی قرار گرفته است.دوربین سلفی هم در بالای صفحه نمایش و در داخل ناچ قطره ای جا خوش کرده است.این گوشی ردمی نوت 12 از اندازه های 165.9 میلی متر در طول و 76.2 میلی متر در عرض و 8 میلی متر در ضخامت استفاده کرده است ، وزن کلی گوشی هم 188 گرم می باشد که وزن نسبتاً سنگی نیست و زیاد خسته کننده نخواهد شد.

در بخش صفحه نمایش ردمی نوت 12 ما شاهد استفاده پنل AMOLED هستیم که از 16 میلیون رنگ و نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتزی و شدت نور 1200 نیت استفاده کرده است. این صفحه نمایش جزوه گران قیمت ترین صفحه نمایش های بازار است که وجود دارد.

ولی اگر صفحه نمایش دچار شکستگی شود هزینه باید هزینه ای بالای برای تعمیر آن پرداخت کنید. وضوح استفاده شده در صفحه نمایش ردمی نوت 12 هم 2400 پیکسل در 1080 پیکسل می باشد که با تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ ساخته شده است.بر روی صفحه از فناوری گوریلا گلس استفاده نشده است که می تواند یکی از ایرادات ردمی نوت 12 باشد.

دوربین های ردمی نوت 12

در بخش دوربین های ردمی نوت 12 هم از دو دوربین در بخش پنل پشتی و یک دوربین سلفی هم در جلوی گوشی استفاده شده است. اولین دوربین و اصلی ترین دوربین از سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده کرده است که از فوکوس خودکار و تشخیص فاز های مختلف نیز بهره مند است. در داخل این دوربین از لنز واید 26 میلی متری استفاده شده است.دومین دوربین در این گوشی از سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است که برای تشخیص عمق تصویر به کار می رود.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 12

در کنار این دو دوربین ردمی نوت 12 از فلش ال ای دی یا همان چراغ قوه هم استفاده شده است. عکس برداری پانوراما و عکس برداری پانوراما هم از دیگر ویژگی های بخش دوربین های ردمی نوت 12 می باشد.دوربین های سلفی هم از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است که در داخل آن هم از لنز واید استفاده شده است که می تواند عکس برداری HDR و فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه را انجام دهد.

سخت افزار شیائومی Redmi note 12

در بخش سخت افزار ردمی نوت 12 از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 4 نسل 1 استفاده شده است که یکی از تراشه های خوب کمپانی کوالکام آمریکا است . این تراشه 6 نانومتری است و از پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 619 استفاده کرده است. برای کار کشیدن از این سخت افزار قدرتمند از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 استفاده شده است. این گوشی در حافظه های 128 گیگابایت و 256 گیگابایت با رم های 6 و 8 گیگابایت به بازار عرضه شده است .

مشخصات شیائومی ردمی نوت 12

در بخش باتری ردمی نوت 12 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که می تواند در طول 24 ساعت شارژ ردمی نوت 12 را به خوبی تامین کند و شما را دچار مشکل نکند. این باتری قابل جابجایی نمی باشد و در قسمت پنل پشتی قرار دارد. برای شارژ کردن هم از آداپتور شارژ سریع 33 واتی استفاده شده است که این آداپتور در داخل جعبه گوشی قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از کمپانی های دیگر شارژر را از جعبه گوشی های خود حذف کرده‌اند.